Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Sneeuw --- Spelen --- Humor --- Prentenboeken
Choose an application
Mathematics --- puzzels --- wiskundige spelen
Choose an application
Mathematics --- puzzels --- wiskundige spelen
Choose an application
Choose an application
Groene spelen zijn coperatieve spelen. Het zijn speelse bewegingsvormen waarbij winnen en verliezen niet voorkomen. Dit boek is de nieuwste versie. Er is een belangrijke uitbreiding voor de onderbouw in opgenomen. speldoel ligt in de activiteit zelf. Niet het winnen maar het samen speels bewegen staat centraal. Het spel slaagt als iedereen meedoet. En iedereen doet graag mee omdat het beslist leuk is om mee te doen. Het speldoel kan slechts bereikt worden door een gezamenlijke inspanning van alle deelnemers. Denk als voorbeeld maar eens aan het bol zetten van een parachute. Met activiteiten als groene spelen kunnen we de spelers leren om medespelers met hun mogelijkheden en beperkingen beter te accepteren. De individuele prestatie wordt ondergeschikt gemaakt aan de bereidheid om samen met andere spelers de activiteit goed uit te voeren. Ideaal voor jong en oud. Vandaar dat in het nieuwe boek ook veel oefeningen zijn opgenomen die voor de leerlingen van de onderbouw interessant zijn. Niemand Wordt uitgesloten. Er is sprake van acceptatie en samenwerking. Naast acceptatie kan er bij de spelers ook vertrouwen ontstaan, zowel in zichzelf als in de ander. Vertrouwen ontstaat in en door de groep en is bij veel activiteiten een voorwaarde voor succes. Geen enkele speler hoeft bang te zijn voor falen. Iedereen doet mee omdat het leuk is. Het boek is uit 5 delen opgebouwd. Ieder spel wordt aan de hand van foto's gellustreerd: * Inleidingen/ijsbrekers: het gaat om typische spelen om mee te beginnen en de spelers te doen beseffen wat groene spelen zijn. Bovendien kan men deze vormen gebruiken voor een warming up. * Coperative activiteiten met grote materialen Het gaat hier om spelen waarbij gebruik wordt gemaakt van touwen, zwart landbouwplastic, dikke matten, grote ballen, enz. * Coperative activiteiten met kleine materialen. Het gaat hier om spelen met hoepels, stokken en ballonnen. * Coperative varia. Het gaat hier om spelen waar geen bijzondere materialen voor nodig zijn Zoals "de grote spin", "dubbele kontenklapper", "de Gordiaanse knoop", enz. * Groene spelen voor de onderbouw. Het gaat om inleidende spelen en spelen met kleine en grote materialen. De groene spelen zijn toepasbaar in veel verschillende situaties. In het onderwijs: * De les bewegingsonderwijs/lichamelijke opvoeding: het is aantrekkelijk om een les af te sluiten met groene spelen. De les eindigt dan in een feest voor alle leerlingen! Kennis rond groene spelen is voor iedere docent een must. * Introductie-activiteiten: als onderdeel van introductieactiviteiten bij bijvoorbeeld brugklaskampen. Nieuwe groepen worden speels gevormd. * Sportdagen: als onderdeel van een sportdag. Ook hier zijn groene spelen ideaal. Ze zijn leeftijdsloos en voor iedereen leuk om te doen. * Zelfstandig leren tijdens de les LO: vaak nodigen de gekozen spelmaterialen uit tot zelfstandig bedenken van spelltjes (zwart plastic, parachutes, ballonnen).
Bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- 796.2 --- Groene spelen --- Coöperatieve spelen --- Materialen --- Bewegingsonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Taalspelletjes worden uitgelegd, zoals dichtspelen, woordspelen, muzikale taalspelen en gedachtespelen. Met zwart-wittekeningen. Onder begeleiding voor 4- tot 15-jarigen. Vervolg op het eerder verschenen 'Honderd taalspelen' (1994). In dit boekwerkje zijn wederom honderd taalspelletjes gebundeld. Door middel van onder meer schrijf-, dicht- en woordspelen ontwikkelen kinderen meer taalgevoel en creativiteit. De auteur geeft per spel aan voor welke leeftijden het spel geschikt is, hoe lang het duurt en of er extra materiaal nodig is. Het gros van de taalspelen is origineel, leuk en gemakkelijk uit te voeren met behulp van pen en papier. Een ideaal boekje als hulpmiddel bij taallessen voor Nederlandstalige en anderstalige kinderen. Sobere vormgeving met een aantal tekeningen in zwart-wit. Voorzien van een literatuurlijst. Voor gebruik in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs of bij jeugdwerk met kinderen van 4 tot 14 jaar . © NBD Biblion
379.825 --- Spelen --- Taal --- Taalspelen --- 093186.jpg --- Taalspelen: basisonderwijs: didactiek
Choose an application
Didactics of mathematics --- spelend rekenen --- wiskundige spelen --- lager onderwijs (doelgroep)
Choose an application
Veel persoonlijke vaardigheden die kinderen hard nodig hebben worden niet op school of thuis geleerd. Nu begint het besef door te dringen dat de school hier ook een taak heeft. Dit boek voorziet in lesmateriaal voor deze vaardigheden, gebaseerd op het principe dat kinderen iets het beste leren als ze er plezier aan beleven. Door deze spelletjes ontwikkelen kinderen hun zelfvertrouwen en weerbaarheid en gaan nadenken over thema's waar ze voortdurend mee geconfronteerd worden zoals: tolerantie en zelfvertrouwen, gevoelens uiten en oordelen over anderen, individualisme en groepsdruk, doelen stellen en keuzes maken, relaties en loyaliteit, drugs en alcohol. (Bron: covertekst)
Educational sciences --- basisonderwijs --- sociale vaardigheden --- 37.032 --- Sociale vaardigheden --- Emoties --- Zelfvertrouwen --- Spelen --- Relaties --- 093187.jpg --- Spelen ; basisonderwijs
Choose an application
16] p. : ill.
genre-thema"">
Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|